Представяме ви първата статия, която резюмира основните изводи от нашият втори уебинар от поредицата eComm Talk на тема „Winning CRO Strategy“ или как да изградим успешна CRO стратегия”.

В края на тази статия може да изпратите заявка за безплатен анализ на вашият онлайн магазин

Първата тема, която разгледахме беше „Дигитални стратегии за Черен петък“, а сега ще  обърнахме внимание на някои от класическите CRO техники, както и на някои малко по-нетрадиционни възможни решения за развитие на онлайн магазини. 

Защо създадохме eComm Talk?

Вярваме, че електронната търговия има огромен потенциал и би могла да помогне на много бизнеси да са по-ефективни и конкурентни. Както и да удовлетворяват по-добре очакванията на клиентите си.
Целта е да представим нещата, които сме научили към момента, трендове, които наблюдаваме и да обучаваме все повече хора да знаят накъде да се насочат и какви типове инструменти могат да използват. Искаме да им помогнем да развият своите познания отвъд базовото ниво на създаване на магазин и пускане на Facebook реклама. Основната ни цел е да консултираме, а не да предлагаме еднолични решения. Планираме да създадем и newsletter в хода на годината, за увеличим още добавената стойност от поредицата. 

Какво представлява терминът Conversion?
Процес, при който един потребител извършва определено действие, което ние искаме той да направи, според целите на вашият бизнес и сайт те могат да са различни:

  • Абонамент за newsletter
  • Създаване на акаунт 
  • Регистрация
  • Сваляне на файл
  • Продажба

Какво е „Micro Conversion“?
Често този термин се подценява и бизнесите се фокусират само върху конверсиите като основна мерна единица и не навлиза в повече детайли. Микро конверсиите са изключително важни, защото те ни показват ефективността на предните стъпки в процеса.
Например, преди човек да завърши покупка, често започва с търсене, след това добавя своя продукт в количката, а още преди това вероятно го добавя и в „любими“. Препоръчваме да следите съотношението (ratio) на показателите между тези етапи и след като ги анализираме може да проследите къде точно отпадат потребителите и да анализирате какво ги отказва. Средно под 20% от всички продукти добавени в количка биват закупени след това. Целта на екипът, с който работите за CRO оптимизация в този процент да се увеличава. 

Какво е (CRO) Conversion Rate Optimization?
Най- общо CRO представлява процес, чрез който оптимизираме много елементи в сайта като целим да го направим по- ефективен (по-висок ecommerce conversion rate). Тоест по-голяма част от влезлите в сайта да направят покупка, средно този процент е в интервала 0.5- 3% Това е една комплексна “дисциплина”, която включва:

  • Маркетинг план – Много е важно да сме наясно какво точно искаме да постигнем като маркетинг показатели (KPI’s) за определеният период. Да сме ги обсъдили с експерти и да сме направили конкретен план за реализацията им. И да знаем каква част от тях са свързани със CRO стратегията. 
  • Да имаме ясно дефиниция каква е бизнес целта за конкретният период. 
  • Да мислим и анализираме действията на потребителите (User behaviour analytics) и да избираме кой елемент от фунията искаме да подобрим.
  • Да планираме и тестваме дизайн и текстови промени, чрез които можем да улесним потребителите си. (А/B testing) 
  • Да събираме обратна връзка, която ни дава конкретни отговори за предпочитанията на клиентите ни. 
  • Каква информация ни е нужна- Трябва да знаем какви метрики и данни да следим и да умеем да анализираме- на принципа, ако потребителят прави действие 1, действие 2 и действие 3, то колко е вероятно да направи и действие 4.

    Digital marketing funnel infographic design with flat icon and cartoon character. Awareness, Interest, Dicision and Action for customer journey infographic.

 

Защо CRO е толкова важен процес?
Този вид оптимизация може да помогне драстично за увеличаването на ефективността на даден сайт. Разбира се, тя коства определени ресурси, но понякога възвръщаемостта спрямо тях е доста по- голяма при CRO. Ако комбинираме PPC (Пърформънс реклама, например в Google и Facebook) със CRO оптимизация бихме могли да увеличим драстично ефекта. Генерално целта на PPC рекламата е тя да намаля все повече цената си, а това можем да постигнем, когато работим с експерти.
В таблицата може да видите сравнение до какъв ефект може да доведе ако увеличите eComm conversion rate-a. И как може да се мултиплицира резултата ако комбинирате CRO оптимизацията с PPC (Google, Facebook например) реклама. 

 

Кога да започнем своята CRO оптимизация?
Много хора си казват, че ще започнат с тази оптимизация, когато започнат да продават много. Но всъщност е изключително важно да се стартира още в началото на проекта, дори ако все още планирате създаването на вашият онлайн магазин. Това би ви помогнало много в другите оптимизации на сайта ви и биха спестили главоболия и много ресурси в дългосрочен план. 

 

Процесът CRO
Като за начало изберете елементите, върху които да се фокусирате, работейки с вашия маркетинг екип или с външни консултанти и да прецените какъв ресурс искате да инвестирате в средносрочен и дългосрочен план. Трудно е да се започне с голям замах и амбициозни планове, затова е важно да си направите конкретен план, който с екипа си да следвате. 

  1. Поверете всичко около създаването на самия сайт- Дали работи гладко процеса по поръчка. Може да включите други хора, които не са използвали сайта и не са част от екипа ви. 
  2. Проверете основната информация и метриките в Google Analytics (отчитане на конверсии, enhanced ecommerce и т.н). Почти винаги в началото има проблем с част от тракингите. 
  3. Консултирайте се с CRO експерт, за да обсъдите откъде да започнете и какви цели да си поставите. Той може да ви подскаже за малки неща, които екипът ви да е способен да промени сравнително лесно. А същевременно ще може да планирате по-големите промени в по-дългосрочен план. Отделете бюджет за CRO стратегия. Със сигурност е добра инвестиция, която може да се възвърне неколкократно във времето. 
  4. Създайте план и  подгответе екипа си за очакванията ви към тях спрямо процеса. 

 

Откъде да започнем анализа

  1. Започнете от това да следите микро конверсиите.
  2. Наблюдавайте и анализирайте конверсиите и ефективността спрямо различни устройства и браузър
  3. Обърнете внимание на скоростта на зареждане. Хората очакват страницата да зарежда до 3 секунди. Едно скорошно проучване гласи, че ако сайтът се забави с една десета от секундата, Conversion Rate-а спада със 7 %.
  4. Следете ефективността на база част от деня. Пускайте или анонсирайте например нови кампании в най- активния период на потребителите.
  5. Behaviour funnel- Следете как се движат потребителите във фунията през различните етапи и съответно къде точно отпадат, къде колко време остават, къде се забавят
  6. Създавайте съдържание и послания. Анализирайте отново как реагират потребителите. Тествайте различни стилове..
  7. Много е важна оптимизацията на навигацията или по- точно как хората се придвижват в самия сайт и как взаимодействат между страниците. Обърнете внимание дали това затруднява потребителите. 
  8. Следете процесът на плащане. Има огромна разлика между стартирано заплащане и завършено заплащане. Ако между двете процентите са много високи, по- добре проверете дали всичко е наред в тази стъпка.
    Целта на статията е да ви даде базови насоки откъде да започнете и на какво да обърнете внимание. За да добиете по-конкретна представа за най-подходящата стратегия за вашият бизнес може да ни пишете и да организираме консултация. Ние ще предоставим 30-минутна безплатна консултация на всеки бизнес, може да се запишете тук.

Цялата тази информация  и видеото от уебинара, който проведохме може да откриете в нашият YouTube канал, където се намират всички видеа от поредицата eComm Talk. Абонирайте се и следете нашата Facebook страница за още много полезни уебинари, статии и съвети, които ще ви направят по- успешни в дигиталната сфера.

 

Заявете безплатен начален анализ на вашият онлайн магазин:
Увеличете приходите на вашият онлайн магазин с
Ние ще направим анализ на вашият онлайн магазин и ще споделим списък с най-критичните елементи, които биха довели до по-добра ефективност на рекламният бюджет и повече поръчки.
20% до 100%
Ecommerce
Success
С изпращането на заявката за анализ се съгласявате с нашите
Increase your Online Store's Revenue by 300%