В първата част на темата „Winning CRO Strategy“ разгледахме какво значат термините “Conversion“, “Micro conversion “ и “Conversion Rate Optimization”. Запознахме се с важността на този процес, какво точно включва той и откъде е добре да започнем. В следващите редове ще навлезем още по- дълбоко в темата, за да може максимално да натрупате знания и да развивате успешни CRO стратегии.

Как да изберем коя страница от сайта да оптимизираме?

Нужно е да проследите внимателно точно къде се прекъсва преживяването на потребителя и поради каква точно причина. Наблюдавайте desktop и mobile устройствата отделно, за да ви дават по- коректен анализ. Също така следете къде има: висок Bounce Rate, бавна скорост и нисък ecommerce conversion rate. 

  • Пример: ако забележите, че има значително бавна скорост на зареждане на checkout страницата, то би било добре да започнете оптимизация именно на тази страница от сайта ви.

Какви видове инструменти  за CRO може да използваме?

1. Website Search Optimization- Много често потребителите търсят директно даден продукт в търсачката на сайта вместо да филтрират, което би ги забавило доста повече. Затова е много важно да наблегнете на този вид инструменти за оптимизация. 

2. Content analytics- Тук е важно да проследите как се променя поведението на потребителя спрямо самото съдържание на сайта- дължина на заглавие, дължина на описанието на даден продукт, както и броят на снимките. 

Пример: Ако сложите повече от три снимки на продукт, това може значително да подобри показателите и това да се окаже ключова оптимизация.

3. A/B testing Това е инструмент, с който можем да покажем паралелно два възможни сценария.

  • Пример: Ако се чудите между два цвята за своята lending страница, може да покажете единия на едната половина от аудиторията, а другия на другата половина. След това трябва да проверите съотношението на конверсиите и да прецените кой от двата е по- ефективен във вашия случай.

4. User behavior Едно от основните неща, които трябва да следитe- как човекът взаимодейства със сайта ви и какво точно прави на него. Колкото по- добре разбирате неговото поведение, толкова по- добре ще оптимизирате.  И тъй като в Google analytics не можем да следим абсолютно всичко, което ни е нужно, има допълнителни инструменти, които биха помогнали в тази ситуация- heat and click maps (къде най- често на страницата кликат потребителите), sessions recording, flow tracking, също така може да правите и проучвания под формата на анкети и директно да се зададе въпрос към потребителите.

5. Gamification включва social proof, scarcity- limited quality- би било много добре, ако има свързан софтуер, който да следи складовата наличност, за да може в реално време да се показва кога бройките са намаляващи или ограничени. 

Персонализация 

Статистиките показват, че персонализацията играе много важна роля в ефективната оптимизация. Потребителите виждат неща, които пряко ги вълнуват, а не по- общи продукти. Тук не става дума да се показват най- продаваните неща изобщо, а най- продаваните спрямо самия клиент.

Откъде да започнете? 

1. Сигментирайте потребителите според тяхното поведение в сайта

2. Персонализирайте Email newsletters

3. Персонализирайте началната страница

  • Мъже/жени
  • Според държавата
  • Последни преглеждания на сайта

4. Препоръките може да позиционирате на:

  • Homepage- начална страница
  • Category page- Категорийна страница
  • Cart- Кошница

Какви тенденции се наблюдават при CRO?

  1. Скорост- изключително важна не само защото хората я очакват, но и защото има огромно значение за доброто класиране в Google.
  2. Мобилни плащания- важно е да оптимизирате checkout (мястото за завършване на поръчката и извършване на плащането) страницата конкретно за поръчка от мобилен телефон. Потребителите очакват тази функция и все повече избират подобни брандове, които предоставят тази възможност.
  3. Персонализирано съдържание и очаквания на потребителите да виждат точно това, от което се интересуват.
  4. Оптимизация за Google Voice Search- тепърва предстои да се работи в тази посока.

Като за финал бихме искали да споменем, че за добрата оптимизация от голямо значение е да имате предвид контекста на бизнеса, например контекста на онлайн магазините за дрехи и обувки е съвсем различен от този на хранителните продукти и съответно нещата се променят в една или друга посока. 

Ако статията ви е била интересна и полезна, може да прегледате нашия сайт, Facebook страницата ни или нашия YouTube канал, където ще намерите още информация и полезни съвети.

Заявете безплатен начален анализ на вашият онлайн магазин:
Увеличете приходите на вашият онлайн магазин с
Ние ще направим анализ на вашият онлайн магазин и ще споделим списък с най-критичните елементи, които биха довели до по-добра ефективност на рекламният бюджет и повече поръчки.
20% до 100%
Ecommerce
Success
С изпращането на заявката за анализ се съгласявате с нашите
Increase your Online Store's Revenue by 300%