Тази седмица имахме възможността да представим своя Gamification Workshop на тема: “Как да ангажираме устойчиво клиентите си чрез Геймификация”. Той бе част програмата на форума “eCommerce Summit 2021”. Темата се оказа изключително интересна на участниците, които бяха много активни, отговаряха и задаваха своите интересни въпроси. Това ни мотивира да разкажем повече за геймификацията и тук, за да може повече от вас да се запознаят с тънкостите, ползите и стратегиите, които използваме.

Геймификацията е вашето решение, ако сте се сблъсквали с някои от тези проблеми:

  1. Липса на уникалност на вашия продукт
  2. Повечето от потребителите са чувствителни на тема “Цена”
  3. Повече от 70% от потребителите не се връщат отново
  4. В нишата на вашия бизнес има друг лидер.

Всъщност геймификацията е много повече психология, отколкото маркетинг. Тя ни помага да опознаем начина, по който човешкият мозък функционира. Благодарение на нея знаем кои елементи са важни, за да предизвикат и задържат вниманието продължително време.

За да наредим малко повече картинката в главата ви, ще представим един пример, който успешно използва геймификацията за да предизвика сериозно социално въздействие:

Компанията Zamzee прави децата активни чрез различни предизвикателства. Те разработват устройство, което привлича децата като проследява техните дейности, когато те се движат наоколо – донякъде като Nike+ FuelBand, но по-евтино за деца и има мисии, които са предназначени точно за тях.

Децата могат да качват данните за дейността си на уебсайт и да видят колко точки са получили и дали са преминали интересни предизвикателства, както и да печелят значки. Удивително е, че Zamzee има безумно много данни,които показват, че степента на активност на децата се е увеличила с 59%, много сериозно увеличение, което ще помогне за насърчаване на децата да спортуват още повече, когато пораснат.

Как работи геймификацията? 

Геймификацията, позната също така като “Behavior Design” разглежда основните елементи, които определят мотивацията на всеки един от нас. Различните видове мотивация определят средствата и ефекта, които те имат върху нас. Ето как изглежда тя графично представена:

Какво влияние оказва Геймификацията в социалните мрежи:

  1. Уебсайтовете, които използват геймификация бележат 29% ръст в интеракциит.
  2. Коментарите се повишават с 13%
  3. Споделянето на съдържание се увеличава с 22%
  4. Засилва алгоритъмът на социалните мрежи, като увеличава “Engagement Rate” с 68%.

В следващата статия ще разгледаме най- ефективната методология за разработване на успешна Gamification стратегия. Ще представим всички нейни елементи и ще посочим най- добрите примери от практиката. 

Ако статията е успяла да предизвика интереса ви, свържете се с нас, за да ви изпратим цялата презентация от събитието.