Знаете ли, че 16 юли е “Денят на  запознанство с клиентите ни“?

Макар че може да изглежда, че има „Ден“ за всичко – от “Деня за оценка на опаковката на балончета” до Националния ден на спагетите, този е ден, който  действително бива отразен.

Може да звучи банално, но без клиентите бизнес няма.

Един чудесен начин да отпразнувате “Денят на  запознанство с клиентите ни“ е като промените и адаптирате програмата за лоялност на клиентите си.

Ако нямате програма за лоялност на клиентите или ако тази, която имате, се нуждае от развитие, сте на правилното място. В тази статия ще разгледаме защо програмите за лоялност на клиентите са толкова важни и някои основни съвети за внедряване.

Нуждата от клиентска лоялност в ерата на Covid-19

Преди няколко години може да сте успели да компенсирате липсата на постоянни клиенти, с големия им брой.

През 2020 г., обаче, клиентите пазаруват от дома повече от всякога и можете да очаквате да продължат да го правят дори и след като пандемията отшуми.

Това лято Software Advice проучиха над 550 американски потребители, за да получат представа как COVID-19 е повлиял на техните приоритети и предпочитания (можете да намерите проучването тук>  ВИЖ

Това проучване разкри, че 60% от потребителите са пазарували онлайн повече или значително повече след COVID-19, а сред тези онлайн купувачи, почти 73% планират да продължат да пазаруват онлайн дори след преминаването на пандемията.

Това означава, че значителен процент от вашата потенциална клиентска база пазарува от дома, вместо от търговския център, главната улица или друго място за продажба на дребно, където те биха могли да се срещнат с вашия бизнес. Това прави онлайн рекламата и маркетинга на социалните медии още по-важни, отколкото досега. Освен това прави привличането на вниманието на нови клиенти и задържане на настоящите такива още по-важно, а програмата за лоялност на клиентите е чудесен начин да направите това.

Програмите за лоялност на клиентите също могат да променят нагласата на настоящите ви клиенти.

Според The Loyalty Report 2019 от Bond, 79% от потребителите са по-склонни да продължат да купуват от фирми с програми за лоялност, а 73% са по-склонни да препоръчат фирми с добре развити програми за лоялност.

Как да изградим програма за лоялност?

Сега, когато видяхме колко ефективни всъщност са програмите за лоялност, които създават лоялни клиенти и посланици на бранда, нека разгледаме най-добрия начин да ги адаптираме към вашия бизнес.

Една добра програма за лоялност на клиентите изисква 2 много съществени фактора:

  1. Данни за клиенти, за да можете да проследявате и награждавате тяхната дейност
  2. Система за възнаграждение, така че клиентите да знаят кое пазарно действие води до печалби и награди.

След като разполагате с тази информация, остава просто да следите покупките на клиентите от вашия бизнес и да ги награждавате с връщане на пари, безплатни продукти, отстъпки или нещо друго. Силно препоръчително е да използвате софтуер, за да следите всичко това, което ще разгледаме по-долу.

Освен ако не искате да използвате примитивни перфокарти, всяка програма за лоялност на клиентите изисква вашите клиенти да предоставят лична информация за контакт, независимо дали това е техният телефонен номер, имейл адрес или профил в социалните мрежи. Най-лесният начин да направите това е да предложите дигитална касова бележка, едновременно с възможност за абонаменти. Но още по-ефективният метод е да предложите нещо в замяна, което по същество представлява част от вашата цялостна програма за клиентска лоялност.

И така, какво трябва да предложите, за да накарате най-много клиенти да се регистрират?

Проучване на Gartner от 2019 г. върху потребителите разкрива, че потребителите са най-склонни да споделят личната си информация в замяна на парични награди, безплатни продукти или услуги, отстъпки или купони и точки за лоялност, които могат да се обменят за нещо друго.

Въпреки че са все още ефективни, неща като безплатен достъп, благотворителни инициативи на компанията и персонализирани предложения имат много по-нисък успех от останалите.

Да поговорите с клиентите си и да изискате тяхната обратна връзка чрез анкети е чудесен начин да прецените какви награди търсят.

След като я усъвършенствате, не забравяйте да популяризирате програмата си за клиентска лоялност, така че клиентите ви да могат да се възползват от нея.

Подтикването на клиентите да се регистрират, след като направят покупка, е задължително, а Gartner предлага и тези подходи:

  • Популяризирайте програмата на вашия уебсайт и мобилно приложение
  • Популяризирайте програмата във вашите маркетингови кампании по имейл
  • Популяризирайте програмата във вашите социални мрежи
  • Партнирайте с други бизнеси, за да предлагате крос-промоционални награди

Как софтуер може да помогне с изграждането на вашата лоялна програма?

Сега, след като разгледахме защо е изключително важно да има програма за лоялност и какво трябва да се предложи като награда, нека разгледаме как можете да използвате софтуер, за да стартирате изпълнението на новата програма.

Несъмнено сте достатъчно ангажирани, за да следите постоянно огромни таблици с данни за потребителите ви. Софтуерът за програма за лоялност на клиентите оптимизира и автоматизира този процес със следните общи характеристики:

  1. Управлението на наградите ви позволява да контролирате структурата си на награди (как се печелят точки, кога са спазени праговете, как се изплащат награди).
  2. Управлението на лоялността и отношенията с клиентите ви позволява да организирате и проследявате информация за тях, включително данни за контакт и точки и награди до момента. Това може да ви помогне с насочени кампании, което ви позволява да общувате директно с най-лоялните си клиенти и да се съобразите в личните им предпочитания.
  3. Порталът за членове позволява на вашите клиенти да имат сигурен достъп до информация за точките, които са натрупали, и наградите, за които им се полагат.