Много от вас вероятно поне веднъж са стартирали различни проекти, разивавали са бизнеси, създавали са нов продукт на пазара и пр. Опитът ни показва, че първите опити за бизнес обикновено не са чак толкова успешни, но пък ни учат какво да подобрим следващия път и какви грешки да не допускаме.

Именно тази тема засегнаха вчера Марк Ралев и Ники Неков в подкаста Marketing Station. С огромния си опит зад гърба си и двамата защитиха тезата, че една от най- големите грешки, които бизнесите правят е изпускането на много ключови елементи от дигиталната стратегия. 

Да, продуктът може да е идеален, с добро качество и отлично подбран спрямо търсенето на пазара и конкуренцията, но след това има много дълъг път, който трябва да бъде извървян. Изграждането на бранд идентичността е като дърво със здрави корени. Колкото повече са те, толкова по- силна става опората. 

Корените в нашата стратегия са елементите като:

  • Цели
  • План на действие
  • Дизайн
  • Реклама
  • Съдържание в социалните мрежи
  • Уебсайт
  • Много други

Защо да избегнем “поръчките на парче”?

Все по- често бизнесите се обръщат към агенции с молба да се направи само едно лого или да се пусне просто една реклама, т. нар. поръчка на парче… Може би в много малко случаи това е приемливо, но е хубаво да се опитваме да извлечем максимума от хората отсреща, от експертите, да искаме техния съвет и да попитаме за оферта за повече елементи. Това би ни спечелило ресурси като време и пари и със сигурност по- висока ефективност. В противен случай се губи инерцията, фокуса, екипите се демотивират, всеки изостава в различни срокове, защото чака някой друг да е готов с неговия елемент и така се разпокъсва целия процес на работа. 

Разбира се, не всички маркетингови компании могат да ви предложа цялостен микс, освен това бюджетът може би ще е по- голям. Тогава бихте могли да потърсите фрийлансъри или да искате препоръка за даден услуга от компанията, с която вече имате сключен договор, но не предлага дадената сулуга. 

Защо е важно да помислим за всички елементи още в началото?

Вече говорихме за това колко важно е да имаме стратегия и конкретни цели за определен период от време. В тази стратегия обаче трябва да включим всички важни елементи от маркетинга, които бихме използвали в някаква последователност, план за действие. 

В тази връзка много полезно би било да вкараме елемента “дизайн” още в самото начало. Консултацията с опитни дизайнери ще ви даде обратна връзка за идеите, които имате. Те ще се сетят за неща, които вероятно пропускате някъде по пътя, ще ви задават допълнителни въпроси, за които не сте помислили все още, ще ви ориентират за срокове и ще ви помогнат да не допускате грешки, които другите често правят.

Благодарим на Beluga IT за подркепата в идеята да помагаме на бизнесите да се развиват. Целият разговор на Ники и Марк може да проследите тук.

През годините успяхме да намерим ключа към успеха и да придобием опит в справянето с описаните казуси. Ще се радваме да ни се доверите и да се свържете с нас, за да ви помогнем да спестите време, пари и главоболия. Намерете ни във Facebook или ни пишете на имейл: thinkfirstbg@gmail.com

Тук може да дадете своите предложения за следващ гост, както и да напишете въпрос, който искате да му зададете:

Твоето предложение за следващ гост
Помогни ни да ставаме по- добри и да бъдем полезни точно на теб!